ຕຳຫຼວດ ສວີເດັນ ໄດ້ກ່າວໃນວັນພຸດມື້ນີ້ວ່າ ບໍ່ມີຫຼັກຖານ ກ່ຽວກັບ “ແຮງຈູງໃຈທາງອຸດົມຄະຕິ” ຢູ່ເບື້ອງຫຼັງເຫດການຍິງສັງຫານໝູ່ຢູ່ສູນການສຶກສາຜູ້ໃຫຍ່ ໃນວັນອັງຄານວານນີ້, ແລະ ໄດ້ເຕືອນ ກ່ຽວກັບ ການເຜີຍແຜ່ຂໍ້ມູນທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງ ໃນສື່ສັງຄົມ ກ່ຽວກັບການໂຈມຕີດ້ວຍປືນທີ່ຮ້າຍແຮງທີ່ສຸດ ໃນປະເທດທີ່ຕັ້ງຢູ່ພາກເໜືອຂອງ ຢູໂຣບນັ້ນ ອີງຕາມລາຍງານຂອງອົງການຂ່າວຣອຍເຕີສ.
ຢ່າງໜ້ອຍ 11 ຄົນໄດ້ເສຍຊີວິດ ແລະ ອີກຫຼາຍຄົນໄດ້ຮັບບາດເຈັບໃນເຫດຍິງກັນຢູ່ໂຮງຮຽນ ຣິສເບີກສກາ ຢູ່ເມືອງ ໂອເຣໂບຣ, ເຊິ່ງແມ່ນເມືອງທີ່ມີປະຊາກອນຫຼາຍກວ່າ 100,000 ຄົນ, ບ່ອນທີ່ຕຳຫຼວດຈຳນວນຫຼາຍ ສືບຕໍ່ທີ່ຈະປິດລ້ອມສູນກາງທີ່ວ່ານັ້ນ ແລະ ໂຮງຮຽນຫຼາຍແຫ່ງທີ່ຕັ້ງຢູ່ໃນເຂດໂຮງຮຽນຂອງເຂົາເຈົ້າ.
ການໄວ້ອາໄລດ້ວຍທຽນ ແລະ ດອກໄມ້ໄດ້ຖືກຕັ້ງຂຶ້ນຢູ່ບໍລິເວນໃກ້ຄຽງ.
ຕຳຫຼວດໄດ້ກ່າວໃນຖະແຫຼງການສັ້ນ ຢູ່ເວັບໄຊ້ຂອງເຂົາເຈົ້າວ່າ “ພວກເຮົາຢາກໃຫ້ຄວາມກະຈ່າງແຈ້ງວ່າ ອີງຕາມການສືບສວນສອບສວນ ແລະ ຂໍ້ມູນລັບ ໃນປັດຈຸບັນນີ້, ມັນບໍ່ມີຂໍມູນທີ່ຊີ້ໃຫ້ເຫັນວ່າ ຜູ້ກະທຳຜິດໄດ້ລົງມືຕາມແຮງຈູງໃຈທາງອຸດົມຄະຕິຂອງລາວ.”
ຕຳຫຼວດໄດ້ກ່າວວ່າ ແຮງຈູງໃຈສຳລັບການກໍ່ອາຊະຍາກຳແມ່ນບໍ່ເປັນທີ່ຮູ້ຈັກໃນທັນທີ, ແລະວ່າ ເຂົາເຈົ້າເຊື່ອວ່າຜູ້ຕ້ອງສົງໄສກະທຳຜິດ, ຜູ້ທີ່ລວມຢູ່ໃນຜູ້ເສຍຊີວິດ ແລະ ຕຳຫຼວດບໍ່ເຄີຍຮູ້ຈັກມາກ່ອນນັ້ນ, ຜູ້ກ່ຽວໄດ້ລົງມືຄົນດຽວ.
ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ທ່ານ ອຸລຟ ຄຣິສເຕີສສັນ ໃນວັນອັງຄານວານນີ້ ໄດ້ກ່າວວ່າ ການໂຈມຕີແມ່ນເຫດຍິງສັງຫານໝູ່ທີ່ຮ້າຍແຮງທີ່ສຸດໃນປະຫວັດສາດຂອງປະເທດ ສວີເດັນ, ໂດຍເອີ້ນມັນວ່າ “ວັນທີ່ເຈັບປວດ,” ໃນຂະນະທີ່ກະສັດ ຄາລ ສິບຫົກ ກຸສຕອຟ ໄດ້ຊົງສະແດງຄວາມເສຍໃຈຂອງເພິ່ນຕໍ່ຜູ້ເຄາະຮ້າຍ.
ທຸງຢູ່ຕຶກຂອງລັດຖະບານໃນເມືອງ ໂອເຣໂບຣ, ເຊິ່ງຕັ້ງຢູ່ປະມານ 200 ກິໂລແມັດຫ່າງຈາກນະຄອນຫຼວງ ສຕັອກໂຮມ, ເຊັ່ນດຽວກັບຢູ່ສະພາແຫ່ງຊາດ ສວີເດັນ ແລະ ຫໍພະຣາຊະວັງໃນນະຄອນຫຼວງ, ຖືກຫຼຸດລົງເຄິ່ງເສົາດັ່ງກັບສັນຍານຂອງຄວາມເຄົາລົບ ແລະ ໄວ້ອາໄລ.
ຜູ້ອຳນວຍການເຂດເທດສະບານ ໂອເຣໂບຣ ທ່ານ ປີເຕີ ລາສສັນ ໄດ້ກ່າວໃນຖະແຫຼງການສະບັບນຶ່ງວ່າ “ວຽກງານຂອງພວກເຮົາແມ່ນເພື່ອເບິ່ງແຍງຜູ້ທີ່ເຂົ້າຮ່ວມໂຮງຮຽນທີ່ໄດ້ຮັບຜົນກະທົບ, ຜູ້ທີ່ເຮັດວຽກຢູ່ທີ່ນີ້ ເຊັ່ນດຽວກັບຜູ້ທີ່ອາໄສຢູ່ຂອງເມືອງ ໂອເຣໂບຣ, ຜູ້ທີ່ມີຄວາມເປັນຫ່ວງ ແລະ ໂສກເສົ້າ.”
ນັກສຶກສາຫຼາຍຄົນໃນລະບົບໂຮງຮຽນຜູ້ໃຫຍ່ຂອງ ສວີເດັນ ແມ່ນຜູ້ຍົກຍ້າຍຖິ່ນຖານ ທີ່ພະຍາຍາມພັດທະນາການສຶກສາຂັ້ນພື້ນຖານຂອງເຂົາເຈົ້າ ແລະ ຮັບປະລິນຍາເພື່ອຊ່ວຍເຂົາເຈົ້າຫາວຽກເຮັດງານທຳໃນປະເທດ ທີ່ຕັ້ງຢູ່ພາກເໜືອຂອງ ຢູໂຣບນັ້ນ ໃນຂະນະດຽວກັນ ກໍຮຽນພາສາ ສວີເດັນ ໄປນຳດ້ວຍ.
ອ່ານຂ່າວນີ້ເປັນພາສາອັງກິດ
Swedish police said on Wednesday there was no evidence of "ideological motives" behind a mass shooting at an adult education center on Tuesday, and warned of misinformation spread on social media about the Nordic country's deadliest gun attack.
At least 11 people died and many others were wounded in the shooting at the Risbergska school in Orebro, a town of over 100,000 people, where large numbers of police continued to cordon off the center and several schools located on its campus complex.
A vigil with candles and flowers had been set up nearby.
"We want to be clear that based on investigative and intelligence information at present, there is no information pointing to the culprit acting on ideological motives," police said in a brief statement on its website.
Police have said the motive for the crime was not immediately known, and that they believed the suspected perpetrator, who was among the dead and was not known previously to the police, acted alone.
Prime Minister Ulf Kristersson on Tuesday said the attack was the worst mass shooting in Swedish history, calling it a "painful day," while King Carl XVI Gustav conveyed his condolences.
Flags at official buildings in Orebro, some 200 km west of Stockholm, as well as at the Swedish parliament and the royal palace in the capital, were flying at half-mast as a sign of respect and mourning.
"Our task is to take care of those attending the affected school, those who work there as well as inhabitants of Orebro, who are worried and sad," Orebro Municipal Director Peter Larsson said in a statement.
Many students in Sweden's adult school system are immigrants seeking to improve their basic education and gain degrees to help them find jobs in the Nordic country while also learning Swedish.
ຟໍຣັມສະແດງຄວາມຄິດເຫັນ