ລິ້ງ ສຳຫລັບເຂົ້າຫາ

ວັນຈັນ, ໑໕ ກໍລະກົດ ໒໐໒໔

ຜູ້ບັນຊາການກອງທັບກ່າວວ່າ ປະທານາທິບໍດີຟີລິບປິນ ມີຄໍາສັ່ງໃຫ້ຫຼຸດຄວາມເຄັ່ງຕຶງໃນຂົງເຂດທະເລຈີນໃຕ້ລົງ


ຮູບທີ່ຕັດອອກຈາກວິີດີໂອ ທີ່ຖືກຖ່າຍໃນວັນທີ 17 ມິຖຸນາ 2024 ນີ້ ສະແດງໃຫ້ເຫັນເຮືອຂອງໜ່ວຍຍາມຝັ່ງຈີນ (ຊ້າຍ) ແລ່ນເຂົ້າໃສ່ເຮືອຂອງຟີລິບປິນ (ຂວາ) ໃນລະຫວ່າງເຫດການທີ່ເກີດຂຶ້ນຢູ່ຫາດໂທມັສທີສອງ. (Armed Forces of the Philippines - Public Affairs Office/AFP)
ຮູບທີ່ຕັດອອກຈາກວິີດີໂອ ທີ່ຖືກຖ່າຍໃນວັນທີ 17 ມິຖຸນາ 2024 ນີ້ ສະແດງໃຫ້ເຫັນເຮືອຂອງໜ່ວຍຍາມຝັ່ງຈີນ (ຊ້າຍ) ແລ່ນເຂົ້າໃສ່ເຮືອຂອງຟີລິບປິນ (ຂວາ) ໃນລະຫວ່າງເຫດການທີ່ເກີດຂຶ້ນຢູ່ຫາດໂທມັສທີສອງ. (Armed Forces of the Philippines - Public Affairs Office/AFP)

ປະທານາທິບໍດີ​ຟີ​ລິບ​ປິນ ທ່ານເຟີດີນານ ມາໂກສ ຈູເນຍ ​ໄດ້​ອອກ​ຄຳ​ສັ່ງ​ໃຫ້​ກອງກຳລັງ​ປະກອບ​ອາວຸດ​ຂອງ​ທ່ານ ​ຫຼຸດຜ່ອນ​ຄວາມ​ເຄັ່ງ​ຕຶງ​ຢູ່ຂົງເຂດ​ທະ​ເລ​ຈີນ​ໃຕ້, ອີງຕາມການກ່າວໃນວັນພະຫັດມື້ນີ້ ຈາກຜູ້ບັນຊາການກອງທັບຂອງທ່ານ ລຸນຫຼັງເກີດ​ການ​ປະ​ທະ​ກັນ​ກັບ ​ຈີນ ​ກ່ຽວ​ກັບ​ພາລະກິດໃນການ​ສົ່ງ​ສະບຽງໃຫ້ ແກ່ທະຫານ​ຟີ​ລິບ​ປິນຄືນ​ໃໝ່ ໃນບໍລິເວນຫາດຊາຍທີ່ມີ​ການປະທະກັນ.

ຂໍ້ຄວາມຂອງ ທ່ານ ມາໂກສ ມີຂຶ້ນພາຍຫຼັງທີ່ ມະນີລາ ແລະ ປັກກິ່ງ ມີການ ຕົກລົງເຫັນດີກັນກ່ຽວກັບຄວາມຈຳເປັນທີ່ຈະຕ້ອງຟື້ນຟູຄວາມໄວ້ເນື້ອເຊື່ອໃຈ ແລະຄວາມເຊື່ອໝັ້ນຄືນໃໝ່ ເພື່ອຄຸ້ມຄອງຂໍ້ຂັດແຍ້ງທາງທະເລໃຫ້ດີຂຶ້ນ ໃນລະຫວ່າງຮອບການເຈລະຈາ ເຊິ່ງເປັນເຈົ້າພາບໂດຍ ມະນິລາ ໃນວັນອັງ ຄານແລ້ວນີ້.

ແຕ່​ສິ່ງ​ດັ່ງກ່າວ ​ບໍ່​ໄດ້​ຢຸດ​ກອງທັບ​ຟີ​ລິບ​ປິນ ຈາກການຮຽກຮ້ອງ​ໃຫ້​ ຈີນ ​ສົ່ງອາ ວຸດ​ປືນ​ທີ່ໜ່ວຍຍາມຝັ່ງຍຶດ​ໄປຈາກ​ເຈົ້າໜ້າທີ່ກອງທັບ​ເຮືອ​ຟີ​ລິບ​ປິນຄືນ ​ແລະ​ຈ່າຍ​ຄ່າ​ຊົດ​ເຊີຍ​ປະມານ 1 ລ້ານ​ໂດ​ລາ​ ສໍາລັບຄວາມເສຍຫາຍຂອງເຮືອ​ທີ່​ກ່ຽວຂ້ອງ​ກັບ​ພາລະກິດ​ນໍາສົ່ງສະບຽງໄປ​ຫາດໂທມັສ ທີສອງ​ ໃນ​ເດືອນ​ແລ້ວ​ນີ້.

ພົນເອກ ໂຣມີໂອ ບຣໍເນີ (Romeo Brawner) ກ່າວຕໍ່ບັນດານັກຂ່າວ ຫລັງ ຈາກການປະຊຸມບັນຊາການກັບ ທ່ານ ມາໂກສ ວ່າ “ພວກເຮົາຕ້ອງການໃຫ້ ຈີນ ຈ່າຍ 60 ລ້ານເປໂຊ ສໍາລັບຄວາມເສຍຫາຍທີ່ພວກເຂົາໄດ້ສ້າງຂື້ນ ໃນຊ່ວງເວລານັ້ນ.”

ມະນີລາ ໄດ້ກ່າວຫາໜ່ວຍຍາມຝັ່ງຂອງຈີນວ່າ ຕັ້ງໃຈບຸກໂຈມຕີກຳປັ່ນຂອງ ກອງທັບເຮືອໂດຍເຈດຕະນາ ພ້ອມທັງຍຶດອາວຸດເພື່ອລົບກວນພາລະກິດການ ສະໜອງສະບຽງໃນວັນທີ 17 ມິຖຸນາແລ້ວນີ້, ສົ່ງຜົນເຮັດໃຫ້ລູກເຮືອຊາວ ຟີລິບປິນ ຄົນນຶ່ງໄດ້ຮັບບາດເຈັບຈາກການສູນເສຍນິ້ວມືນຶ່ງນິ້ວ. ຟີ​ລິບ​ປິນ​ ຮັກສາ​ກຳ​ປັ່ນ​ລົບ​ທີ່ປະຈໍາການ​ໂດຍ​ລູກ​ເຮືອ​ຈໍານວນໜ້ອຍກຸ່ມນຶ່ງ ​ທີ່​ມັນ​ໄດ້​ຈອດຢູ່ຫາດໂທມັສທີສອງໃນ​ປີ 1999 ​ເພື່ອ​ເສີມກໍາລັງໃນ​ການ​ອ້າງສິດ​ທາງ​ທະ​ເລ​ຂອງ​ຕົນໃຫ້ເຂັ້ມແຂງຂຶ້ນ.

ທ່ານ ບຣໍເນີ ກ່າວ​ວ່າ ກອງທັບ​ກຳລັງ​ພິ​ຈາ​ລະ​ນາ​ຄວາມ​ເປັນ​ໄປ​ໄດ້​ກ່ຽວກັບ​ການ​ຮຽກ​ຄ່າ​ຈ້າງ​ຈາກ ​ຈີນ ​ໃນ​ການຟື້ນຟູ​ນິ້ວ​ມື​ຂອງ​ລູກ​ເຮືອ​ທີ່​ໄດ້​ຮັບ​ບາດ​ເຈັບນັ້ນ ຄືນໃໝ່.

ອ່ານຂ່າວດ້ານລຸ່ມນີ້ເປັນພາສາອັງກິດ

MANILA, July 4 (Reuters) - Philippine President Ferdinand Marcos Jr has ordered his armed forces to defuse tensions in the South China Sea, his military chief said on Thursday, after a flare-up with China over missions to resupply Filipino troops on a contested shoal.

Marcos' instructions came after Manila and Beijing agreed on the need to restore trust and confidence to better manage maritime disputes during a round of talks which Manila hosted on Tuesday.

But that did not stop the Philippine military from calling for China to return the firearms that its coast guard seized from Filipino navy personnel and pay around $1 million in compensation for damaging vessels involved in last month's resupply mission to Second Thomas Shoal.

"I demanded the return of seven firearms," General Romeo Brawner told reporters following a command conference with Marcos. "We are demanding that China pay 60 million pesos for the damage they caused during that."

Manila has accused the China Coast Guard of intentionally ramming and deliberately puncturing navy vessels and seizing weapons to disrupt the resupply mission on June 17, seriously injuring a Filipino sailor who lost a finger. The Philippines maintains a rusting warship manned by a small crew that it ran aground on Second Thomas Shoal in 1999 to reinforce its maritime claims.

Brawner said the military is looking at the possibility of charging China with the cost of reconstructing the finger of the injured sailor.

ຟໍຣັມສະແດງຄວາມຄິດເຫັນ

XS
SM
MD
LG