ລິ້ງ ສຳຫລັບເຂົ້າຫາ

ໂຄສົກຄົນນຶ່ງຂອງຈີນກ່າວວ່າ ລັດຖະບານຂອງທ່ານໄດ້ຮູ້ເລື່ອງແລ້ວກ່ຽວກັບການເຄື່ອນ ໄຫວ ໃນການທີ່ລັດຖະບານສະຫະລັດ ອາດຈະຕັດລາຍການອອກອາກາດ ພາກພາສາ ຈີນກາງຂອງວິທະຍຸສຽງອະເມຣິກາຫຼື VOA ໄປຍັງປະເທດຈີນໃຫ້ໜ້ອຍລົງ ແຕ່ນັກຄັດ ຄ້ານລັດຖະບານທີ່ມີຊື່ສຽງຄົນນຶ່ງໄດ້ຕຳໜິຕິຕຽນການຕັດດັ່ງກ່າວ.

ໂຄສົກກະຊວງການຕ່າງປະເທດຈີນທ່ານ Ma Zhaoxu
ກ່າວໃນວັນອັງຄານ ວານນີ້ວ່າ ທ່ານໄດ້ເຫັນແລ້ວ ລາຍ
ງານທີ່ວ່າ ຫລາຍໆວິທະຍຸກະຈາຍສຽງນາໆຊາດ ເຊັ່ນ
VOA ແລະ BBC ຈະຫຼຸດລາຍການກະຈາຍສຽງເປັນພາ
ສາຈີນກາງລົງນັ້ນ.

// ສຽງ //

ທ່ານ Ma ເວົ້າວ່າ ທ່ານບໍ່ມີຄວາມເຫັນຫຍັງ ທີ່ຈະເພີ່ມ
ຕື່ມແຕ່ກໍກ່າວວ່າ ບັນດາອົງການເຫຼົ່ານີ້ທຳການຕັດສິນໃຈ
ຂອງພວກເຂົາເຈົ້າເອງ.

ການໃຫ້ຄວາມເຫັນດັ່ງກ່າວຂອງທ່ານ Ma ແມ່ນບໍ່ຮ້າຍ
ແຮງ ທໍ່ກັນກັບບົດບັນນາທິການທີ່​ປາກົດອອກເມື່ອສັບປະ
ດາແລ້ວຢູ່ໃນໜ້າໜັງສືພິມພາສາອັງກິດ Global Times
ທີ່ມີການພິມຈຳໜ່າຍຫຼາຍທີ່ສຸດ ສະບັບ​ນຶ່ງ​ຂອງຈີນ.

ໂຄສົກລັດຖະບານຈີນ Ma Zhaoxu
ໂຄສົກລັດຖະບານຈີນ Ma Zhaoxu

ບົດຂຽນດັ່ງກ່າວເວົ້າວ່າ ການຕັດລາຍການກະ
ຈາຍສຽງພາກພາສາຈີນກາງຂອງ VOA ແລະ
BBC ລົງນັ້ນ ແມ່ນການໃຫ້ສັນຍານ​ເຖິງອັນທີ່
ໜັງສືພິມສະບັບນີ້ບັນຍາຍວ່າ ເປັນ “ການສິ້ນ
ສຸດລົງຂອງຍຸກສະໄໝນຶ່ງ” ແລະ​ເອີ້ນ​ການຕັດ
ລົງ​ນັ້ນ​ວ່າ ເປັນ “ການ​ເສຍ​ຫາຍຕໍ່ການປຸກລະ
ດົມທາງດ້ານແນວຄິດ ທີ່ບັນດາປະເທດຕ່າງໆ
ໄດ້ດໍາເນີນມາ” ເພື່ອຕໍ່ຕ້ານຈີນ ແລະເວົ້າວ່າ
ພວກໜັບສະໜຸນວິທຍຸ VOA ໄດ້ຕີລາຄາສູງ
ເກີນໄປ ກ່ຽວກັບປະສິດທິຜົນ ຂອງວິທຍຸດັ່ງ
ກ່າວນີ້ ໃນການທີ່ຈະເອົາຊະນະຈິດໃຈ ຂອງ
ພວກຜູ້ຟັງຊາວຈີນ.

ບົດຂຽນດັ່ງກ່າວນີ້ມ້ວນທ້າຍໂດຍເວົ້າວ່າພະແນກພາສາຈີນພວມຈະພົບກັບຈຸດອະວະສານ
ທາງປະວັດສາດ ໂດຍທີ່ການປະຕິບັດຂອງພວກເຂົາເຈົ້າບໍ່ໄດ້ປະສົບກັບຄວາມສຳເລັດ.

ຄະນະກໍາມະການຄຸ້ມຄອງການອອກອາກາດ ທີ່ເອີນຫຍໍ້ວ່າເປັນພາສາອັງກິດວ່າ BBG
ຊຶ່ງເປັນຜູ້ກໍາກັບ​ນໍາວິທະຍຸ VOA ນັ້ນ ໄດ້ນໍາສະເໜີຮ່າງງົບປະມານຕໍ່ລັດຖະສະພາສະຫະ
ລັດ ທີ່ຮວມທັງແຜນການຈັດຕັ້ງໃໝ່ຕ່າງໆ ກ່ຽວກັບການອອກອາກາດໄປຍັງປະເທດຈີນ. ​
ໃນ​ນັ້ນກໍ​ມີຮວມທັງການລຶບລ້າງການອອກອາກາດ ເປັນພາສາຈີນກວາງຕຸ້ງຂອງ VOA
ແລະຍັງຈະລຶບລ້າງ ການກະຈາຍສຽງທາງວິທະຍຸຄື້ນສັ້ນເປັນພາສາຈີນກາງ ຂອງ VOA
ໂດຍ​ຈະໃຫ້ກາຍເປັນພະແນກ ທີ່ໃຫ້ບໍລິການທາງເວັບໄຊ້ທ໌ຫຼືທາງອິນເຕີແນັດທໍ່ນັ້ນ.

ວິທະຍຸເອເຊຍເສລີ ຫລື RFA ຊຶ່ງໄດ້ຮັບເງິນທຶນຈາກອົງການ BBG ​ເຊ່ນດຽວ​ກັນນັ້ນ
ໄດ້ຮັບການສະເໜີໃຫ້ເປັນຜູ້ອອກອາກາດຊົ່ວໂມງພາສາຈີນກາງຂອງ VOA.

ປື້ມຮ່າງງົບປະມານ ຂອງທ່ານໂອບາມາ ທີ່ນໍາ ສະເໜີຕໍ່ລັດຖະສະພາ ສໍາລັບສົກງົບປະມານ ປີ 2011-2012.
ປື້ມຮ່າງງົບປະມານ ຂອງທ່ານໂອບາມາ ທີ່ນໍາ ສະເໜີຕໍ່ລັດຖະສະພາ ສໍາລັບສົກງົບປະມານ ປີ 2011-2012.

ການຕັດງົບປະມານທີ່ວ່ານີ້ຈະຫຼຸດ
ພະນັກງານອອກອາກາດພະແນກ
ພາສາຈີນຂອງ VOA ລົງ 45
ຄົນ ຈາກຈໍານວນທັງໝົດ 76
ຄົນ. ແຜນການທີ່ວ່ານີ້ ຄາດວ່າ
ຈະປະຫຍັດເງິນໄດ້ 8 ລ້ານໂດ
ລາ ຊຶ່ງການປະຫຍັດສ່ວນນຶ່ງ
ຈະມາຈາກຄ່າໃຊ້ຈ່າຍໃນການ
ອອກອາກາດ. ງົບປະມານທັງ
ໝົດຂອງ VOA ທີ່ຮ້ອງຂໍໄປ
ສໍາລັບສົກປີ 2012 ນັ້ນແມ່ນ ຫລາຍ​ກ່ວາ 200 ລ້ານໂດລາ.

ນາຍ Bao Tong ນັກຄັດຄ້ານລັດຖະບານອະວຸໂສຂອງຈີນໄດ້ຕຳໜິຕິຕຽນການຕັດສິນໃຈ
ດັ່ງກ່າວ.

// ສຽງ //

ນາຍ Bao ເວົ້າວ່າລາວຄິດວ່າໃນການປະຫຍັດເງິນ 8 ລ້ານໂດລານັ້ນ​ແມ່ນລັດຖະບານສະ
ຫະລັດບໍ່ຕ້ອງການຢາກຈະ​ເປັນ​ເພື່ອນ ກັບປະຊາຊົນຊາວຈີນແລະກ່າວ​ຕຶ່ມວ່າການຕັດທີ່ວ່າ
ນີ້ອາດເປັນຮ່ອງຮອຍສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ ສະຫະລັດຢ້ານ ການມີອິດທິພົນເພີ່ມຂຶ້ນຂອງຈີນ.

ຈີນມັກຕໍາໜິຕິຕຽນວິທະຍຸ VOA ວ່າອອກຂ່າວແບບລໍາອຽງແລະມີອັນທີ່ ຈີນບັນລະຍາຍ
ວ່າເປັນ “ສະພາບຈິດໃຈໃນສະໄໝສົງຄາມເຢັນ”.

VOA ຫລືວິທະຍຸສຽງອະເມຣິກາອອກອາກາດເປັນເທື່ອທໍາອິດໃນປີ 1942 ໂດຍໄດ້ຮັບເງິນ
ທຶນ​ດໍາ​ເນີນ​ງານຈາກລັດຖະບານສະຫະລັດ ແຕ່ປະຕິບັດງານອີງຕາມກົດບັດທີ່ບັງຄັບໃຫ້ອອກ
ຂ່າວແບບມີຄວາມກໍ້າເກິ່ງກັນ. ວິທະຍຸ VOA ອອກອາກາດ ຂ່າວ ຂໍ້ມູນ ລາຍ​ການສຶກສາ
ແລະວັດທະນະທໍາ ຫຼາຍກວ່າ 1,000 ຊົ່ວໂມງ ໃນແຕ່ລະອາທິດ ໄປຍັງຜູ້ຟັງຢູ່ໃນທົ່ວໂລກ
125 ລ້ານກວ່າຄົນ.

XS
SM
MD
LG